elineleuven.reismee.nl

Hi Holland!

Hey there!

Alweer een veraal! Ik begin het allemaal een beetje beter bij te houden voor jullie :) 10x7=70 dagen in the United States of America today! Over 222 dagen graduate ik op 8 Juni, en dat betekent dat 1/4 van mijn schooljaar op William Penn Colonials in Delaware er al op zit.. Jaja de tijd vliegt.

Frown
Gelukkig heb ik daarna nog eventjes om van het mooie Amerika te genieten want ik heb nog lang niet alles gezien! Wel kan ik weer een aantal dingen op mijn lijstje erbij schrijven van de afgelopen weken. Ik zal het allemaal een beetje samen vatten.

Drie weken geleden waren de kinderen van Rene aan het logeren bij ons. Op zaterdag heb ik een cheesecake gemaakt, het begint traditie te worden dat we elke weekend wat lekkers bakken. Het was een hele dag activiteit en na 4 uur kon hij de koelkast in voor een hele nacht. Het was prachtig weer. De bomen beginnen te verkleuren, het was ongeveer 19 graden met een prachtig zonnetje dus besloten we om lang het Lums Pond te lopen. Leuk in het park om het meer heen lopen, dacht ik tenminste... Toen ik na 1,5 uur flink doorlopen door de bossen vroeg of we er bijna waren hadden we de helft er nog niet op zitten dus ik paste mijn idee een beetje aan. Het blijkt een ontzettend groot park te zijn waar heel veel te doen is, er word gehonkbald, gevist en gevaren. Gezwommen, gepicknickt, geklommen en gefietst. Het was ontzettend mooi om alle bomen te zien verkleuren in het bos, deed me een beetje aan Nederland denken, ook al waren er veel eekhoorns en hierten te zien in die wij niet echt in het wild hebben. Nadat we er 3 uur over gedaan hebben om lang het meer te lopen watdeChesapeake Bay with the Delaware river verbind hadden we onze excercise wel weer gehad en konden we thuis de cheesecake gaan proeven die (hoewel ik niet van cheesecake houd) erg goed gelukt was!

Op maandag begon mijn gewone schoolweek weer, waar ik totaal geen problemen mee heb want ik heb het nogsteeds heel erg naar mn zin op school! We zijn nu voor English+Us History een boek aan het lezen. In groepjes lees je hetzelfde boek, 5 verschillende boeken van dezelfde auteur. Elke week moeten we discussieren over een aantal hoofdstukken en onze 'notes' inleveren. Dit helpt me heel erg en dwingt me om het boek echt te moeten snappen. Voor het eerst ging dit echt super makkelijk, ik had het boek als eerst van mijn groepje uit en had soms het idee dat ik het las alsof het Nederlands was, totaal niet meer bezig met translating. Als verassing kwam de auteur van onze boeken naar school om te vertellen over zijn leven en zijn boeken, wat echt ontzettend leuk was! Ook hier was het weer heel makkelijk om te luisteren. Het valt me op dat ik vanaf de laatste weken echt veel vooruit gegaan ben met mijn Engels. Het is nog lang niet vloeiend en perfect, en ik word dan ook dagelijks gevraagd waar ik vandaan kom of krijg vragen over mijn accent. Vorige week kreeg twee vragen die ik nog niet eerder gehoord had. "So, the language that you speak is proper English?" werd gevraagd nadat ik wat vertelde in het Nederlands. Voor de duidelijkheid, proper English is hetzelfde als ABN bij ons... (dus Nederlands klinkt hetzelfde Engels?? interesting haha) Vandaag kreeg ik de vraag of wij in de nacht wc's hebben op straat die uit de grond komen... Na lang doorvragen kwam ik erachter dat het meisje openbare toiletten bedoelde en ze dacht dat deze in de nacht in Amsterdam uit de grond kwamen, juist ja.... In mijn physics class (natuurkunde) was er een bonus vraag op de test die speciaal voor de 'European Student' was zei de leraar. De vraag was,Van welk land is Lissabon de hoofdstad? Na de test mocht ik ze allemaal even doorkijken en nadat ik veel gegok voorbij zag komen zoals Turkije, Nigeria, Kenia, Rusland, Engeland en zelfs Nederland kwam ik erachter dat ik de enige in de klas was die het goede antwoord wist! Het verbaasd me niet echt meer nadat ik wat langer met de kinderen om ga hier op school, vandaag legde ik een meisje uit dat het woord whereas 1 woord was en spelde het letter voor letter voor haar... Verwonderd vroeg de leraar in front of class of het echt waar was dat de exchange student de Amerikaanse senior student aan het uitleggen was wat stiekem wel grappig was.

Het weekend wat volgde was Pink Out weekend. In Amerika is Oktober the Pink Riboon month. Wij hebben op school geen grote lampen voor een wedstrijd in de avond, maar speciaal voor deze home game zijn ze gehuurd en hadden we de aller eerste night game op William Penn ever! Overdag ben ik met de spaanse exchange student Elena naar de mall geweest. Geshopt, gegeten en veel mensen van school tegengekomen, super gezellig! Hierna zijn we door gegaan naar de football game en hebben we deze gekeken in de kou. We hebben gewonnen zoals elke game tot nu toe, onze school is undefeated. (het is een groot doel voor mij om aan het eind van het jaar American Football te snappen... wat is dit ingewikkeld zeg!)

Zondag heb ik een beetje huiswerk gemaakt en Pumpkin bread gebakken. Pumpkin spice is echt super lekker! Ze hebben alles met pumpkin hier, donuts, m&m's, (ijs)koffie, ijs, taart, koek, kitkat, reeses, snickers, alles wat je maar kan bedenken! Speculaas kennen ze niet, maar dit komt aardig in de buurt. Als ik de Amerikanen vertel over onze gewoontes zoals patatje oorlog, stroopwafels, pepernoten, kroketten, kaasouffle, of kaas+jam word ik vaak uitgelachen haha!Nogsteeds leer ik bijna elke dag weer andere Amerikaanse eetgewoontes, vooral de verschillende soorten smaken chips en snoep (noem het op en ze maken het in the US! Capuccino chips of bacon omhuld met chocolade, je kan het zo gek niet bedenken).

Afgelopen weekend ben ik in Williamsburg geweest. Op zaterdagochtend begonnen we met rijden richting Virginia, samen met mijn Local Coordinator van Ayusa, een exchange student uit Denemarken, een exchange student uit Noorwegen en haar Hostmom. Na 6 uur gereden te hebben, af en toe gestopt voor een snack en een coffee (ofcourse) kwamen we aan in Wiliamsburg Colonials. We hebben deze dag rond gekeken in het shopgedeelte. Het is een historisch park met veel history. In de winkels werd vanalles verkocht wat er vroeger ook was. Er was een cheeseshop, peanutshop, ice cream shop, thea shop en nog veel meer. Echt heel leuk om rond te kijken! Nadat we heel moe waren van de reis, lekker gegeten te hebben bij Cracker Barrel zijn we gaan slapen in het appartement wat we hadden. De volgende ochtend weer vroeg op om naar Busch Gardens te gaan. Een attractiepark met vooral veel achtbanen, verdeed in verschillende land gedeeltes. Alles staat in het teken van Halloween en het park was echt ontzettend mooi versierd. Het was verbazingwekkend rustig dus konden we overal in waar we maar wilde wat echt super leuk was. Vanaf 6 uur was het fright night wat het park helemaal vulde met mensen die voor de laatste avond kwamen. Dit was echt 100x enger dan in Nederland! Dus zijn we snel weg gegaan aangezien we ook wel erg moe waren na 8 uur slenteren in het park. We hadden prachtig weer gelukkig, een lekker zonnetje en ongeveer rond de 20 graden. Onderweg kwamen we een outlet tegen van Yankee Candle waar we natuurlijk even moesten stoppen. Dit 'even' werd uiteindelijk 2,5 uur want zoals jullie weten is alles in Amerika zo groot als het maar kan. Dit was niet alleen een store met kaarsen, ook eten, kleren, kerstbomen, kerstversiering, snoep en speelgoed werd er verkocht. Ik heb mijn ogen uitgegeken bij het kerstgedeelte wat nog lang niet alles is wat gaat komen na Halloween. Blijkbaar is het in Amerika normaal om oreo's, pizza slices, augurken, taarten, fruit, dieren, verkeersborden en kleding in de boom te hangen. Niemand had meer trek in dinner dus hebben we een lekkere grote ijscoupe gegeten en daarna naar bed gegaan om de volgende ochtend vroeg naar Williamsburg Colonials again te gaan. We hebben alle musea huisjes bekeken en veel tours gedaan. Het was leuk om te zien hoe alles vroeger ging, al was dit niet heel erg bijzonder voor mij aangezien ik dit soort dingen wel vaker gezien heb. Wel was het leuk dat veel mensen veel te vertellen hadden over Nederland vroeger nadat ze (ofcourse) meteen opmerkte dat wij niet Amerikaans waren. Vanuit de candyshop hebben we een aantal smaken fudge en caramel appels meegenomen naar huis om te proeven wat erg lekker was natuurlijk! Alles staat in het teken van Halloween wat aankomende vrijdag is. De laatse dag zijn we langs outlet malls geweest en hebben we terug naar Delaware gereden. Het was heel vermoeiend maar echt ontzettend leuk met de andere exchange students.

Ik dacht dat dit een kort verhaal ging worden, wat natuurlijk weer niet gelukt is... Ik hoop dat ik niets vergeten ben, zal proberen vaker regelmatig een verhaal te schrijven. Als jullie dingen hebben die jullie willen weten, gewoon even zeggen in de comments die ik echt heel leuk vind om te lezen! Ik weet soms niet meer wat voor dingen ik allemaal wel en niet verteld heb. Ook heb ik mijn telefoon natuurlijk bij me en kun je altijd even whatsappen of een facebook message sturen, dat vind ik erg leuk :) Doe dit wel even op mijn Amerikaanse nummer want mijn Nederlandse werkt niet meer. Ik heb voor de komende tijd nog niet gek veel plannen. Vrijdag is het Halloween en ga ik naar Margot om dit te vieren. 14 November begin ik met zwemmen waar ik echt heel veel zin in heb! Dit waren mijn laatse drie weken, jullie horen snel weer van mij. (Oja, ik heb ook weer nieuwe foto's toegevoegd:)

X-jes

Reacties

Reacties

Germaine

Hi lieverd. Wat een verhaal. Het is weer hardstikke leuk om te lezen en het geeft absoluut niet dat het zo lang is. Je schrijft supergezellig. Ik merk wel dat sommige zinnen een beetje op zijn Amerikaans zijn samengesteld hihi. Je begint al aardig in te burgeren daar. Ben nu al benieuwd naar je niuwe verhaal over Halloween en je zwemavontuur.
Xxxxx mama

Eva

Heey Eline, echt super leuk om je verhaal weer te lezen! Het klinkt zo leuk allemaal! Veel plezier nog (maar dat zal vast wel lukken) en hoop je binnenkort even te spreken ;).
Xxx

Dani, Isa, Sander & Kelly.

Lieve Eline,
Wederom weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Leuk hoor dat hele Halloween gebeuren, nu de kerst nog...zal wel helemaal geweldig zijn net zoals we hebben meegemaakt in Orlando alleen nu heb je het passende weer er ook bij, let it snow ;) Hier alles prima met ons en met de kids, Sander aan zijn nieuwe job begonnen maar je hoort de rest zondag wel!
Hugs and kisses!

Sander

Hey Eline,

jij komt echt niet meer terug haha. En leer mij ook even de regels van American football als je weer terug bent. Ik vind het namelijk cool om te kijken, maar snap er weinig van :)

gr. Sander

Roland

Dushi, you know your horizons, makes sense because there is still so much to see, to eat sweets, eat, etc.......

I'am also indeed interested in your stories about halloween, how you are going to experience, how you know you're going to dress up and what will be the actions of all those Americans.

American football, I know to little of it. But it seems to be fun if you know the rules. The same you have with baseball, if you've don't know the rules it's not funny.

Also i will know how you swimming experience is, assume it is a in bath with warm water.

Well Dushi still to the following story, but again continues to send photos with certain things, then we know exactly what you meant, if you told your story. It gives such a feeling of, we are there too.

Big kiss, Ingrid & Roland

Susan en veerle

Hoi Eline, wat leuk weer om je verhaal te lezen! Wil je ook wat van hier horen? Veerle en ik hebben samen paardgereden op terschelling. Lekker door het bos, duin en galopperen over het strand! Leuk en veel spierpijn voor mij.. :-(
Veel plezier daar en we kijken uit naar je nieuwe verhaal!
Dikke Kus van ons!

De Buurtjes

Hoi lieverd, we zijn stiekem allemaal wel een beetje jaloers op je! Dit is toch 'ones i a lifetime'! Geweldig om mee te maken. We zijn trots op je. Hier alles zijn gangetje. xxx van ons

Robert en Nicoline

Hi Eline,
Wow, wow, wow!!
Van je moeder deze site doorgekregen. Wat een belevenis; echt te gek. Ik dacht even snel te kijken, maar wat kan jij schrijven! Heerlijk. Afgelopen zaterdag heel gezellig bij de verjaardag van Senne. We hadden iedereen al lang niet gezien. We hebben echt genoten. We kijken uit naar je volgende verhaal. Heel veel liefs uit het "saaie" Hendrik Ido Ambacht. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active