elineleuven.reismee.nl

Update

Hi there!

Ik hoop dat ik er deze keer niet zo'n lang verhaal van maak, maar wil jullie toch even op de hoogte houden en had belooft om wat vaker te schrijven, vandaar :)

Volgensmij was mijn laatste verhaal geschreven de dag voor thanksgiving, dan zal ik daar nu eventjes was over vertellen! Zoals de meeste wel weten, thanksgiving betekent lekker dineren met turkey! Traditioneel hadden wij dit natuurlijk ook. De oven werkte niet helemaal mee dus het dreigde in de soep te lopen maar niet getreurd, er was genoeg voor iedereen. Mijn thanksgiving was een beetje ver-hollandst dus wij hadden niet alle typisch Amerikaanse dishes, maar we kwamen aardig in de buurt met corn, mashed patatos, gravy, carrots, sweet patato and mushrooms. Ook nog lekker hollandse lofschotel en stoofpeertjes daarbij. Toetjes hadden we ook genoeg: cheesecake, appeltaart en jelly. Het was een gezellige dag met de hele familie hier thuis en we hadden nog genoeg left-overs voor de rest van de week.

De dag na thanksgiving speelde mijn school de state championship finale! We hadden alle 12 wedstrijden gewonnen van andere scholen in Delaware met Football. Hierdoor kwamen we in de play-offs en die hebben we ook allemaal gewonnen. Uitiendelijk speelde we de finale en wonnen we! William Penn High School is sinds 2002 weer State Champion, undefeated! Ik heb de wedstrijd samen met Danny gezien, maar vlak voor het eind zijn we toch maar naar huis gegaan aangezien 3 uur op aluminium bankjes zitten toch wel erg koud is rond vriespunt.... Na het weekend is dit natuurlijk uitgebreid gevierd op school. Elke dag werden er spelers uit het team omgeroepen omdat ze speciale scholarships e.d gekregen hebben.

In die week zijn alle t-shirts voor de seniors ook binnengekomen en uitgedeeld, waarna we allemaal op de foto zijn geweest. Er word hier veel gedaan met school t-shirts, truien, trainings-kleding en dat soort dingen. Super leuk om dit soort dingen ook allemaal mee naar huis te nemen als aandenken.

Verder is er eigenlijk niet veel bijzonders. We hebben de kerstboom opgezet en kransen buiten gehangen op de garagedeur. Ook ben ik meegeweest om een nieuwe auto uit te kiezen en te kopen! Een mooie rooie Honda mini-van, voor als we volgend jaar richting California gaan rijden. Want jaja het is nu echt officieel!!! Mama komt 6 Januari, 8 Januari is mijn graduation en dan kan de reis beginnen! We hebben zes weken ongeveer want op 21 Juli vertrekt mijn vliegtuig vanuit Philedephia richting Amsterdam... Met gemixte gevoelens is deze datum nu definitief geworden en zal ik op 22 Juli om 07:15 op schiphol aankomen, dus de agenda's kunnen erbij gepakt worden Nederlanders! ;)

En dan nog wat anders, namelijk Zwemmen. Dat ik deze sport niet eerder uitgevonden heb! Ik vind het echt zo ontzettend leuk om te doen. Elke dag na school heb ik practice en is het even een naar idee als je in de koude bus zit richting het zwembad dat je straks moet omkleden en in het koude water moet springen. Maar na 90 minuten training is het toch weer jammer dat het afgelopen is! In het begin had ik nog veel moeite, en ik moet zeggen: die vlinderslag is me nogsteeds een groot raadsel maar dat geeft niet! Elke keer merk ik dat het beter gaat en het is echt ontzettend gezellig. Ik heb leuke coaches en een leuk team van ongeveer 30 kinderen.

Afgelopen maandag was dan toch echt mijn eerste meet! Op naar Brandywine high school om tegen hun te zwemmen. All excited waren wij de tweede die de warming up mochten doen in een totaal ander zwembad dan het bad waar ik gewend ben elke dag in te zwemmen. Hoe de wedstrijd precies in zijn gang gaat, welke soorten races er gezwommen worden en vooral hoe het eindigt is toch nog een beetje onduidelijk voor mij helaas. Tijdens de eerste estafette race die we zwommen mocht ik 50 borstslag doen, aangezien dit mijn sterkste punt is. Mijn baan lag er niet goed voor en de backstroker kwam als laatste binnen, waardoor ik extra hard mijn best wilde doen om mijn team wat punten te geven. Ik wilde zo ontzettend hard zwemmen dat ik tijdens mijn eerste slag mijn schouder uit de kom heb gedraaid. Ik zag, voelde en hoorde het gebeuren en heb de slag afgemaakt waardoor hij er weer in klikte. Ben doorgezwommen en uit het water geklommen waarna ik toch wel erg veel pijn had. We zijn naar de dokter geweest en na wat foto's bleek dat er gelukkig niks meer mis was en dat ik heel erg lucky was dat hij vanzelf weer goed terug geschoten is. We zijn naar de orthopeed geweest en die zei dat ik na vrijdag mijn mitella niet meer om hoefde. Ik ben nu dus weer bezig mijn arm te gebruiken en ga deze week naar de fysiotherapeut voor wat begeleiding. Ik ben echt ontzettend blij dat ik dus weer kan gaan zwemmen binnenkort want ik vind het echt ontzettend leuk om te doen en mis het al nadat ik afgelopen week niet gezwommen heb of naar school ben geweest! Gelukkig gaat het dus al weer stukke beter en heb ik geluk gehad

Smile

Nou ik denk dat mijn verhaal voor nu wel weer even lang genoeg is. Morgen ga ik naar school. Dinsdag ga ik mijn team aanmoedigen op een andere meet en zaterdag heb ik een christmas party. Maandag en dinsdag volgende week nog naar school en daarna is het alweer Kerst! Jeetje mineetje wat gaat de tijd ontzettend snel, ik kan het niet geloven!

Ik hoop dat ik van jullie allemaal weer snel wat te horen krijg, via een berichtje of reactie onder mijn verhaal :) Zal kijken of ik hier snel weer wat foto's kan plaatsen, ik houd mijn foto's wel allemaal goed bij op facebook dus daar kun je ook altijd even kijken!

xxxxxxx vanuit the USA

Reacties

Reacties

Mama

Hoi lieverd. Een stuk korte dan we gewend zijn haha maar dat komt omdat het ook een veel kortere periode is. Ik weet dat je me mist (echt niet) maar ik kom echt nog niet op 6 januari hoor. Voor alle lezers: moet zijn juni haha. Alhoewel ik zou best willen!!!!!! Gelukkig gaat het al een stuk beter met je schouder maar doe wel rustig aan en voorzichtig. Je was altijd al een harde maar je hebt al aardig de amerikaanse mentaliteit te pakken : gewoon doorgaan.Begint de kerstvakantie bij jullie pas op de eerste (voor jullie enige) kerstdag? Veel plezier weer op school en de groetjes aan allemaal. Dikke kus van mij.

Roland Niels

DUSHI,

Wat een leuk verhaal weer. En wat heb je weer een hoop mee gemaakt in de tijd sinds je laatste verhaal.

Thanksgiving is dus volgens mij niets meer als veel en lekker eten. Het zou dus ook iets voor mij zijn, vooral de toetjes.

Je heb er nogal veel voor over, om jouw clubje aan te moedigen. 3 uur in die kou zitten, staan of springen en je team naar de overwinning te schreeuwen.

En wat een pech dushi, om je best te gaan doen met zwemmen en dan je schouder te blesseren.
Maar wees er zuinig mee en doe goed je best met fysiotherapie, want het is heel belangrijk in deze.

Ja,Ja, het gaat allemaal heel snel en zonder dat je het weet zit je in juli alweer op de fiets naar Ijspressie, om wat geld te verdienen.
Geniet zolang je daar zit, want je zal het zeker missen en het zal niet meevallen de eerste maanden in Nederland, om the USA te vergeten.

Je verhaal was dit keer lang genoeg en blijf schrijven, want wij willen alles weten over jouw ervaringen in de states.

Dikke kus Ingrid & Roland..........love you xxxxxxx

Gilda

Hai Eline,

Inderdaad wat gaat de tijd snel. Het lijkt wel een maand geleden dat je wegging (voor je moeder niet natuurlijk haha).

Wat maak je allemaal leuke dingen mee zeg.
Echt mocht ik ooit weer terugkomen op aarde na mijn dood dan ga ik dit ook doen, als het mij tenminste gegund is, want wie weet kom ik terug als een Turkey hihi. En dan moet ik gaan rennen voor mijn leven met de kerst!

Dus mama komt 6 juni en dan gaan jullie naar Californië, leuk hoor.

Wel balen van je schouder he.

Nou meissie, doe rustig aan, geniet, neem alles goed in je op voordat je weer terug komt.

Groetjes en kusjes aan alle Hoffjes en een dikke kus voor jou! xxx

Sander

Heeeej Dushi,

leuk weer wat van je te horen. Wel cool hoor om thanksgivingsday te vieren in Amerika. Weet je nu ook eigenlijk waarom ze het vieren of niet?

Verder maar rustig aan doen met zwemmen. Te snel beginnen kan er misschien voor zorgen dat je langer last houdt dus wees voorzichtig. Die lange blonde dutchy in het water hahaha. Jammer dat ik het niet kan zien ;)

Wij zijn gisteren naar the hobbit geweest. Echt vette leuke film, maar we misten jou wel hoor. Volgend jaar maar weer naar de film met zijn vieren.

Dushi enjoy yor life in the USA!!!!

xxx Sander

Dani

hoi eline, hoe gaat het met jou? Ik ben nu met mijn playmobil aan het spelen. Weet je , ik ben laatst met mijn feestje naar het Ajax stadion geweest.Het was vet cool! wat kan jij goed zwemmen zeg beterschap met je arm. Fijne feest dagen, ik mis je!
knuffels van Dani (en een kusje van mijn zusje)

susan en veerle en dirk!

Hoi Eline,
Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Je bent wel een bikkel hoor, met dat zwemmen! Jij zet alle Nederlanders even goed neer daar haha!
Wij zitten nu op Terschelling en het stormt. De (jonge) zeehondjes spoelen aan op het strand hier en Veerle en ik hebben net even staan kijken bij een moeder en kind. Ze liggen hier gewoon op het gras aan de kant van het strand, we kunnen dus erg dichtbij komen.
Volgens mij heb jij al sneeuw! Ook ijs, straks schaatsen daar?
Veel plezier!
Groetjes en een dikke knuffel van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active