elineleuven.reismee.nl

Vertrek, New york en Delaware!

Hi people!

Woensdag 20 Augustus was het eindelijk zo ver. Na een jaar langwachten, formulieren invullen en inentingenis het eindelijk tijd om te vertrekken naar the USA! Om 6 uur werden de 9 andere exchange studenten en ik verwacht op schiphol. Afscheid nemen vanje familie was natuurlijk even vervelend maar daarna gaat het avontuur dan eindelijk echt beginnen. De vlucht ging gelukkig vrij snel en met tijdverschil kwamen wij 12 uur 's middags aan in het Sheriton hotel in New Jersey. Koffers uit pakken en even zwemmen, daarna was het tijd voor het eerste amerikaanse avondmaal: pizza (niet mijn favoriet helaas...). Hierna zijn we allemaal snel gaan slapen om de volgende ochtend vroeg op te staan voor New York City!

Na lekker te hebben geslapen kwamen we aan het ontbijt en zagen daar de Duitse en Franse exchange students die ook met ons mee gingen. De reis begon en helaas waren er al een paar Duitse studenten te laat beneden, dus kwamen we wat later dan gepland aan in Central park. We hebben een rondje gelopen metonze leuke tourgids en zijn daarna (doordat de busschauffeur veel te laat was...) 30 minuten gaan lopen richting de apple store en mochten even rondlopen op 5th avenue. Nadat we weer een half uurtje moesten wachten op twee Duitse studenten hebben we de tour voortgezet downtown manhatten en mochten shoppen en lunchen in soho. Super leuke bekende winkels waar we onze uurtjes wel vol maakte. We gingen verder naar de brooklyn bridge en zijn deze helemaal over gelopen. Gelukkig scheen het zonnetje zodat we af en toe achterom konden genieten van de mooie skyline van NYC. Wehadden best treken werden opgepikt door de bus om bij het Hard rock cafe een amerikaanse burger te eten, die we vrij snel opaten aangezien we daarna mochten shoppen op times square! We waren erg moe en hebben een beetje rondgelopen, wat m&m's gehaald in de m&m store en zijn daarna naar het hotel terug gegaan om lekker weer te gaan slapen na een lange dag.

De volgende ochtend startte weer met bagels aan het ontbijt en we konden gelukkig een uurtje later de bus in. Vandaag een andere tourgids, nog leuker dan die van gister, die ons van alles kon vertellen tijdens de bustour over New York.We kwamen aan bij het 9/11 memorial en hebben hier evenrondgelopen, het blijft zo indrukwekkend..Hierna gingen we op de boot om langs Statue of liberty te varen en de mooie skyline van New York te kunnen zien. Helaas was het vandaag iets bewolkter maar de temperatuur was alsnog lekker. We hebben gegeten bij het World Financial center en zijn met de subway richting Coney Island gegaan. Een grote 'kermis' met de bekende Nathan's hotdogs (beroemd uit veel films) en de bijna oudste achtbaan van Amerika. Ik ben in de nieuwste achtbaan geweest die recht omhoog ging, een U maakte en vervolgens recht omlaag, was een super leuke en enge achtbaan! Nadat we misselijk waren van alle achtbanen kregen we opnieuw real american food. Eenniet normaal grote cheesepizza en na 1 slice zat ik alweer vol. Na het eten op weg in de bus richting manhatten om in het schemerlicht naar Rockerfeller centre te gaan en New York te bewonderen vanaf the Top of the Rock. Hierna eindigde onze trip in New York helaas alweer al waren we ook aardig uitgeput. I am so lucky dat ik opnieuw New york mocht bewonden want oh oh wat is deze stad toch geweldig!

De volgende ochtend om 3 uur had ik mijn wake up call om samen met een andere nederlandse student richting vliegveld in Newark gegaan. Om zes uur zat ik dan eindelijk in mn eentje in het vliegtuig richting Philedelphia. Na een vlucht van 29 minuten werd ik ontvangen door mijn gastouders Greet en Nono, en hun dochter Margot. We hebben een half uurtje gereden naar mijn nieuwe huis in Bear (waar ik ook samen met de zoon Rene van mijn gastouders woon). Een ontzettend leuke plek, met typisch Amerikaanse huisjes en in de buurt Chandeleur Wood staat mijn nieuwe huis! Niet heel groot, maar ik heb mijn eigen kamer en dat is genoeg. Ik heb even geslapen omdat ik erg moe was en heb mijn koffer daarna uitgepakt. Eventjes een gek moment als je alle foto's en spullen van thuis weer terug ziet maar dat is snel voorbij als je hier even rondkijkt in wat voor geweldige omgeving je bent. Ik heb geskyped met mama en daarna hebben we (lekker hollands en'normaal') aardappelen en groente gegeten. Het vette eten komt nu mijn neus al uit... Haha. In de avond ben ik met Margot even naar de Mall geweest om te kijken naar een nieuwe telefoon en simkaart. De Christiana Mall is hier niet ver vandaan en heeft super veel leuke outlets van Footlocker tot Abercrombie (dat gaat me heel wat shopgeld kosten ;-).

Zondag 24 Augustus lekker uitgeslapen en daarna rondgereden in de buurt en langs mijn nieuwe school (William Penn Highschool in New Castle). Hierna hebben we even boodschappen gedaan en een nieuwe simkaart gekocht. In de mall heb ik met Margot en Rene voor het eerst Amerikaansepretzels gegeten. Een soortbroodstick wat ontzettend lekker is!Eten in Amerika is ergbelangrijk en op iedere plek heb je wel weer een andere snacktent waar al het eten en drinken staandaard M/L formaat is. Toen we thuiskwamen (alweer) lekker Hollands gegeten en in de avond vroeg naar bed om vanochtend vroeg naar mijn school te vertrekken om me in te schrijven. We moesten lang wachten (overal hier is airco dus het was erg koud in de school) maar kregen daarna de businformatie die vertelde dat ik elke ochtend om 6:21 opgehaald word door de schoolbus

Surprised
.Ik ben gelukkig wel om 14:15 al vrij maar dat wordt vroeg opstaan! Toen we thuis waren heb ik even een rondje gelopen in de buurt maar met 30 graden werd dat al snel te warm. Ik ben ontzettend blij met mijn gastgezin en de plek waar ik nu woon.Er zijn steedsmensen over de vloer en gelukkig nemen de kinderen van mijn Hostouders me overal mee naar toe. Volgend weekend (ben ik meteen vrijdag en maandag vrij hihi) en ga ik mee met hun naar een camping van de familie vlak bij Washington. Er zijn daar heel veel andere kinderen van alle leeftijden dus ik denk dat dat heel erg leuk gaat worden. Gelukkig gaat het redelijk met mijn Engels al is het toch wel heel makkelijk dat mijn gastouders een woordje Nederlands kunnen spreken. Morgen gaat het echteleven beginnen en zal ik om 7:36 verwacht worden op mijn school met drie andere exchange students. Ik ben een klein beetje nerveus maar vooral heel excited hoe het zal gaan worden. De mensen zijn hier over het algemeen overal ontzettend vriendelijken helpen jemet alles dus ik denk dat het morgen wel goed gaat komen.Vandaag lekker vroeg naar bed zodat ik niet al te moe ben morgen want in de avond gaan we weer naar de Mall om te shoppen met Margot en haar dochter Jamie van 22 jaar. Leuk!

Dit was bijna de eerste hele week in het geweldige USA, ik zal snel weer van me laten horen!

Kusjes van mij.

Reacties

Reacties

kelly & fam

Wat geweldig om te horen dat je het zo naar he zin hebt lieverd! En je bent zeker in goede handen bij deze schatten van mensen. Was leuk jullie gister op de skype te hebben gezien/gesproken! Heel veel plezier morgen op school, gaat vast helemaal goed komen en zul je snel vrienden ontmoeten want zo gastvrij en vriendelijk amerikanen zijn daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren ;)) Love you xxxx

Germaine

Wat ontzettend leuk en vlot geschreven. Had de verhalen al gehoord maar superleuk om te lezen. Heel veel succes op school. Wordt een mooi nieuw avontuur. Love you. Mama

Roland

Ja, ja, zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Je zit er nu bijna een week.
Je heb al het een en ander gezien, geproefd en een beetje het Amerikaanse sfeertje tot je genomen.

Blij te horen dat je het goed bevalt bij Greet & Nono. Wat een lieve mensen zijn dat, trouwens the hole family.

Enjoy your first day at school !!!!

Loves and kisses........Ingrid & Roland

nicole

Wat een leuk stukje heb je geschreven! Je gaat zeker heel erg genieten. Heel veel plezier Eline! Kusjes van ons

nanda

Wat leuk om Te lezen dat je het zo naar zin hebt en dat je gastgezin lieve mensen zijn. Ik hoop nog veel van je Te lezen en heel veel succes op school.dikke kus van ons

Sander

Ik heb je natuurlijk gisteren gesproken en alles gehoord. Lekker blijven genieten en cultuur opsnuiven. Enjoy

Kim en fam.

Hi Nichie!!!
Klinkt allemaal super, mooi dat je het naar je zin hebt. Hoe ging school?ben heel benieuwd, maar bel je snel! Doe de groetjes daar van ons en tot snel, veel liefs en dikke x ons

De buurtjes

Hoi lieve Eline, wat goed omschreven allemaal het leek of ik er zelf bij ben geweest! Kim was helemaal gerust gesteld nadat ze jullie heeft gezien en gehoord. Zet hem op! Wel lekker dat je al om 14:15 klaar bent elke dag! ???? van ons!

De buurtjes

Die vraagtekens moest een dikke kus zijn, maar hij herkent geen emoi

Chap, Gilda en Derron

Hee lieverd,
Wat kan jij goed schrijven zeg. Ik zat er helemaal in. Blij dat je het naar je zin hebt. Wat een avontuur nu al.
We gaan je blijven volgen.
Doe de groetjes en kusjes aan allemaal en ook voor jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active