elineleuven.reismee.nl

3 weken USA!

Hi there!

Wat gaat de tijd snel zeg, gister precies drie weken geleden kwam ik aan bij mijn gastgezin en dat betekend dat ik al bijna een maand van huis ben! Ik ben al volledig ingeburgerd hier in huis en het voelt alsof ik hier al een heel tijd woon. We hebben aardig veel gedaan en ik begin steeds meer van de Amerikaanse cultuur op te snuiven. Ik kan niet geloven dat ik straks weer naar huis ga en dan weer gewoon als een 'Nederlander' ga leven in mijn oude leventje. Alles voelt hier nu zo normaal en gewoon, het is geweldig!

Mijn eerste schooldagen waren nog een beetje wennen. Een ontzettend grote school waar iedereen natuurlijk Engels praat! Andere vakken, andere teachers en andere kinderen, alles is nieuw in het begin. Het gaat elke dag beter en het is ontzettend leuk. Alle leraren zijn bekend met exchange students en zijn heel geintereseerd en helpfull. De vakken die ik heb zijn drama, wiskunde A, natuurkunde, Engels, US history, psychology en medical lab assistant. Ik leer ontzettend veel en leer steeds meer mensen kennen. Mijn naam is altijd moeilijk om uit te spreken maar ik krijg er wel elke keer complimentjes over, ze kennen zo'n soort naam niet echt maarzijn super enthousiast als ze horen dat ik een foreign exchange student ben uit Holland (al weten ze nooit waar dat is haha).Ik lunch op school en ja, het is echt zoals iedereen zich voorstelt. Uit elke bak word een 'kwak' op je dienblad gedaan, maar zo slecht is het vaak nog niet. Bovendien kun je zelf ook kiezen om een sandwich of salade te nemen met fruit dus ik red me wel. Ook gedraagd iedereen op school zich zoals je in alle films ziet. Het is koud door de airco dus iedereen loopt in grote sweaters en joggingbroeken, een rugzak, en met wat te eten of drinken in hun hand door de gangen. Met Engels/US history gaan we 25 September een dagje naar NYC en in Februari naar Washington, super leuk! We leren heel veel over de Amerikaanse geschiedenis, Amerika zelf is ook echt het allerbelangrijkste wat telt hier. Zo staan we ook iedere ochtend op en zeggen we de pledge op van Amerika terwijl we kijken naar de vlag. Ik heb er (nog) niet voor gekozen om iets na school te gaan doen (marching band/yearbook/sports etc.) omdat het ontzettend veel tijd in beslag neemt en ik nu vaak nog best veel kwijt ben aan mijn huiswerk en leuke dingen doen met mijn gastgezin natuurlijk! Misschien ga ik later in het jaar nog wel wat na school doen, maar eerst even goed wennen aan school en vloeiend Engels kunnen spreken ;).

Het eerste weekend na school ben ik meegeweest naar de Camping naast de Shenandoah river. Dit is vlak bij Washington en de familie van Danny (de man van Margot) heeft daar een stuk grond. Drie weekenden per jaar komt iedereen daar bij elkaar en het was ontzettend leuk om mee te maken! Je kon lekker in de rivier zitten of 'tuben' (met oblaasbare banden dobben op het water). Ook hebben we heel veel Amerikaans gegeten zoals sausage, bacon, pork, ham&eggs, hamburgers, maar natuurlijk ook marsmallows, donuts, taart etc. Iedereen was super gastvrij en vriendelijk en beschouwde me meteen als iemand van hun familie.

Na weer een weekje school ben ik op zaterdag meegeweest naar een verjaardag in de vriendenkring van Margot. Ellie werd 3 jaar een vierde haar verjaardag. Het was in de 30 graden en ontzettend vochtig/benauwd dus iedereen zat lekker in het zwembad. Ook was er een paard voor de kinderen gehuurd, een springkussen en natuurlijk een grote taart, cupcakes en heel veel eten. Jaja, (veel) eten is hier een van de belangrijkste dingen in Amerika zoals je al merkt denk ik. Na het eten hebben we spelletjes gedaan (pinata) en een beetje gekletst met iedereen. Ook hier was iedereen weer heel enthousiast en geinteresseerd. 'Bel maar op als je ergens heen wilt, want bij omah en opah (Greet&Nono worden zo genoemd door iedereen) is het natuurlijk heel saai in huis.' krijg ik elke keer te horen haha! Ik voel me erg thuis bij de familie en vrienden van iedereen en dat is ontzettend fijn :). Na de verjaardag op zondag een dagje thuis, huiswerk maken en geshopt in de Mall hier vlakbij samen met een andere exchange student van mijn school (uit Spanje) was erg gezellig!

Dit weekend zijn de kinderen van Rene hier (Jillian en Noah) en waren tante Greet en oom Nono op een wedding. We hebben gister dus met zijn vieren taco's gekookt en een filmavondje gehouden met heel veel popcorn. Het was heel erg gezellig! Vandaag was Jamie hier de hele dag, hebben we wat rondgelopen buiten en huiswerk gemaakt.

Zoals jullie denk ik wel merken, ben ik erg druk en maak ik veel leuke dingen mee hier. Ik denk dat ik maar iets vaker tijd vrij moet maken om verhalen te schrijven want ik ben denk ik ontzettend veel dingen vergeten om te vertellen! Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin, en heb niet eens de tijd om met iedereen te skypen, whatsappen en de berichtjes op deze blog te beantwoorden. Dit zal vast vanzelf wel weer komen als het dagelijks leven hier allemaal normaal wordt en we wat minder uitstapjes gaan maken. Volgend weekend ga ik met alle ayusa exchange students uit Delaware een uitstapje maken, het weekend erna heb ik weer een verjaardag en het weekend van 3 Oktober zijn we 3 dagen onderweg om naar de Hollandse winkel in Michigan te gaan, waar ik ontzettend veel zin in heb! Het is ontzettend fijn dat ik in een half Nederlands gastgezin leef en hier is ook veel uit Nederland terug te vinden zoals gestampte muisjes, vlokken, beschuit, stroopwafels en drop. Af en toe maken ze een uitstapje naar een Hollandse winkel hier in Amerika, gewoon om weer even wat Nederlandse cultuur op te snuiven.

Ik hoop dat alles in Nederland ook goed gaat, en vind het heel leuk om berichtjes van jullie te lezen/krijgen!

xxxxxx vanuit Amerika!

Reacties

Reacties

Germaine

Hey lieverd. Wij genieten hier thuis ook van jouw enthousiaste verhalen. Het is duidelijk te merken dat je het echt naar je zin hebt.blijf ervan genieten en " snuif" maar zoveel mogelijk cultuur op als je kan. Tot gauw.

Dani,Isa, Sander & Isa

Leuk om weer alles te lezen! Hier alles ok, ook druk dus binnenkort wel ff skypen zullen de kids wel leuk vinden! (En wij:) Fijn dat het allemaal prima gaat en als je iets nodig hebt vanuit hier dan laat je het maar even weten! Xxx van ons!

Sterre

Super leuk om je verhalen te lezen. Grappig dat je nu al per ongeluk engelse woordjes gebruikt in je verhaal ;).
Hopelijk kunnen we snel skypen en bij kletsen.
Dikke xxxx Sterre

nicole

lieve Eline. wat ontzettend fijn dat je zo je draai hebt gevonden (en zo snel al) ik zelf heb niet zo veel te vertellen, behalve dat Wendy vertelde vorige week dat ze niet naar Leiden gaat maar zich heeft ingeschreven op de VU in Amsterdam. maar ja, dat is niet zo schokkend. Ik wens je nog alle plezier toe komende tijd en ik print je verhalen uit en laat ze aan oma lezen.
Vindt ze hartstikke leuk. xxx Nicole

nanda en bruce

Wij vinden het Super dat je het zo naar je zin en ja de dagen en weken zijn zo voorbij.heel veel plezier nog wat je allemaal gaat doen en hopen weer snel dan iets weer van je te lezen. Want het is wel Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Dikke kus en knuffel van
onze meiden

Emiel

Hoi Eline,

Wat een belevenis zeg en wat schrijf je dat super leuk op.
Goed om te lezen dat je het zo ontzettend goed naar je zin hebt en wat bij een leuke mensen zit je.

Geniet er van en maak er een onvergetelijk avontuur van.

Groetjes Emiel

Sander

Hey lief nichtje van me,

zoals ik kan lezen ben je echt aan het genieten. Echt te gek voor je en wat een leuke foto's. Het is echt mooi daar. Je hebt echt de juiste beslissing genomen om naar de USA te gaan. Enjoy girl,

kus sander

Roland

Dushi, niets is gelogen !!!!!!! We hebben het hier zo vaak over gehad.

Cultuur snuiven is een van de belangrijkste dingen in de maatschappij. Natuurlijk is alles dichter bij gebracht, door de betaalbaarheid, om te kunnen reizen. Tijden zijn veranderd, dus moet je er gebruik van maken.

Daarom ben ik zo trots op jou, dat jij deze beslissing genomen heb en niet altijd naar alle negatieve verhalen heb geluisterd.
Verhalen van anderen, televisie beelden, kranten, enz.....natuurlijk zijn dat beoordelingen. Maar je kan er pas over oordelen als je het zelf heb meegemaakt.

Velen kunnen een voorbeeld nemen aan jou, want zoals jij mij altijd heb gezegd......ik wil het eerst meemaken dan pas kan ik oordelen.
Zo, dat is er even uit !!!!!

Maar Eline wat heb jij al veel meegemaakt in die korte tijd. Geweldig zoals jij je profileert. Het willen meedoen, kennis maken met de kennissen van je gast gezin, je niet verstoppen, open staan voor...., engels, school, eten, genieten. GEWELDIG

Dat jij niet te veel tijd heb om met ons te skypen, sms-sen, whats-appen......so what
That is not important!!!!!

Die paar keer dat wij elkaar gesproken hebben en geskyped heeft ons al veel duidelijk gemaakt. Zo kort daar en je bent al zo veranderd, in positieve zin natuurlijk.

Als ik jou zie, de rust die je uitstraalt, jou zelfverzekerdheid, je charisma. Je mag het gerust weten, maar Ingrid en ik zijn nu al heel trots op jou.

Lieve Eline ga gewoon door met genieten, leren en mensen ontmoeten uit allerlei klasse.

En tot de volgende mail maar weer. Dikke kus

Ingrid & Roland

Kimmie

Hi Nichie! Wat een leuk verhaal om te lezen en wat heb jij je al ingeburgerd zeg ;-) Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, dat hadden we natuurlijk al van je gehoord via tel/apps. Doe Greet en Nono de groetjes van ons en we zien/horen je snel! Dikke x ons

josina timmer

Hoi Eline, zie dat je lekker je draai hebt gevonden en erg aan het genieten bent! Erg leuk om al je verhalen te lezen, groetjes Josina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active