elineleuven.reismee.nl

Eindelijk!

Zoals de titel al zegt, eindelijk weer een verhaal! Jaja ik voel me toch wel een beetje schuldig want heb al een tijd niks meer van me laten horen.. Een secht excuus natuurlijk maar ik heb het echt zo ontzettend druk! Misschien is het ook dat alles wat normaler wordt. Het dagelijkse leven word gewoon en niet meer zo indrukwekkend en nieuw als in de eerste maanden. Ik maak natuurlijk nogsteeds super veel mee, hoop dat ik alles nog weet en zal het een beetje samenvatten voor jullie!

Ik denk dat ik na mn vorige verhaal gebleven ben bij mijn Williamsburg trip! Met mijn local coordinator, twee andere exchangstestudents ui Delaware en de hostmom van een van de meiden zijn we van zaterdag tot dinsdag naar Williamsburg geweest. Zaterdag zijn we begonnen met rijden (het is ongeveer een 6 uur trip) en toen we in de middag aan kwamen zijn we even naar Williamsburg colonials geweest. Het is soort 'park' wat helemaal vol is met kleine huisjes, kastelen en gebouwen van vroeger. Overal zijn rondleidingen of kun je gewoon binnen kijken. Er is ook een super groot 'shopgedeelte' met dingen die ze rond die tijd ook zouden verkopen zoals een peanutshop, icecream, theeshop, cheeseshop en kledingzaken. Vandaag hebben we alleen even bij de winkels gekeken, super veel lekkere dingen geproefd in de candyshop en hebben we gegeten bij Cracker Barrel. Je kunt hier van alles eten voor een redelijke prijs en de wachtrij is gigantisch. Na dinner zijn we naar het huis gegaan dat we gehuurd hadden en zijn we gaan slapen om de volgende dag weer vroeg op te staan voor Bush Gardens. Bush gardens is echt een ontzettend gaaf pretpark. Het moet nog Halloween worden dus alles is erg mooi versierd, van prullenbak tot boom, alles in Halloween style. Het park is verdeeld in verschillende landen (bijna heel europa, behalve Nederland ofcourse) en het staat vol met de grootste en engste achtbanen. Het weer was prachtig, frisjes maar een lekker zonnetje en het park was bijna leeg! We konden overal wel 10 keer in (al kon mijn maag dat niet aan met al die achtbanen haha). In de avond zijn we weg gegaan want zoals jullie wel weten ben ik niet de grootste fan van verkleedde mensen en het park kwam in het teken van 'fright night'. Als dinner hadden we een ontzettend grote ijscoupe want dat kan in Amerika. Even langs de outlets, wat goedkope kleding gescoord en daarna weer lekker naar bed. 's Maandags zijn we naar Williamsburg Colonials geweest om alles goed te bekijken. Prachtig weer again, al was hier toch niet echt zo heel veel bijzonders aan. Veel kende ik al, maargoed het was wel interessant om mee te maken. Bij de candyshop hebben we alle soorten fudge gekocht en caramel apples om na het avond eten te testen :) en oh oh oh wat is het ongezonde gesnoep toch lekker hier, die Amerikanen kunnen er wat van! Dinsdag nog even langs de outlets en op weg naar Delaware, want de volgende dag staat de schoolbus om 06:21 weer op mij te wachten!

Ik moet nu toch echt wel even goed nadenken! Miscchien is alles niet in volgorde maar laat ik wat vertellen over zwemmen! 14 November ben ik begonnen en ik ben inmiddels bijna 2 weken bezig. Ik moet zeggen, ik had nooit verwacht dat ik het zo ontzettend leuk zou vinden. Er zijn een aantal meiden die het al jaren doen en super goed zijn, ook zijn er een aantal die nog nooit gezwommen hebben dus ik zit daar ergens tussenin. Na school gaan we met de bus naar het zwembad om 1:15 uur te trainen. Het is natuurlijk wel even wat anders dan zwemmen voor je A B of C, banen zwemmen tot je erbij neervalt met allemaal verschillende oefeningen en slagen. Ook zijn we bezig met duiken, starten en omkeren. We leren super veel en ik ben erachter dat schoolslag toch wel echt mijn ding is, laten we het over de vlinderslag nog maar niet hebben...... 8 December is de eerste swimmeet en het seizoen loopt tot eind Februari. De coaches zijn leraren (dat is met alle sporten hier op school) al zijn ze toch wel heel anders dan in het klaslokaal. Kom je niet opdagen, dan lig je eruit. En ben je te moe om nog een baantje te doen? Dan hoef je voorlopig ook niet meer terug te komen. Maargoed op deze manier leer je wel veel en snel. Ik zwem 5 keer per week, en in de vakanties (zoals mijn thanksgiving vakantie nu) gaat het ook gewoon door, sommige trainingen zijn zelfs extra lang. Een beetje spierpijn hier en daar maar dat mag de pret niet drukken. Ook de meiden die het doen zijn heel gezellig dus ik heb het ontzettend naar mijn zin!

Vorige week heb ik mijn 'rapport' gekregen van de eerste marking period. Omdat ik maar 1 B had en de rest allemaal A's heb ik een speciale award gekregen. Ook heb ik een 'Honor roll' certificaat gekregen voor mijn cijfers, een donut ontbijt op school een een foto in het jaarboek natuurlijk. Ik hoop dat ik het goede werk vol houd en elke marking period deze roll maak! Op school gaat verder alles goed, alles zijn gangetje. Hier en daar nog even wat moeite met het Engels-Nederlands maar over het algemeen heb ik daar totaal geen problemen meer mee. Het begint allemaal wel iets moeilijker te worden dan in het begin van het jaar maar het is nogsteeds totaal niet te vergelijken met de Nederlandse school. En dan te bedenken dat je met een gewone High School graduation hier naar elke school kunt die je wilt, terwijl je in Nederland met Havo nieteens naar de universiteit kunt. Maarja aan de andere kant is het verschil in basiskennis toch ook wel echt te merken, dus moeten we misschien maar blij zijn met het Nederlandse systeem.

Vorige week zaterdag waren twee exchange students uit Delaware jarig. Deze zijn hier ook met de organisatie Ayusa en met de 6 students uit onze staat hebben we dit gevierd. Een van de studenten woont bij onze local coordinator die ons vaak samen probeert te brengen en dingen verzint waar we aan mee kunnen doen. We hebben gegeten, gebowld met zn allen en daarna nog een keer gegeten bij Buffalo Wild Wings. Het was super gezelllig en ik was laat thuis. De volgende ochtend ben ik met mn local coordinator Patti en Thomas, de exchangestudent die bij haar in huis woont een dagje naar New York geweest. We hebben Ellis Island gezien, Statue of Liberty en zijn door New York zelf gelopen. Deze stad heeft echt iets magisch. Ik ben er nu inmiddels ongeveer 6 keer geweest maar elke keer is het weer opnieuw adembenemend om er rond te lopen. De mensen, de lichten, de gebouwen, het is echt niet te beschrijven maar oh zo mooi. De rest van de week was ik kapot van het weekend, en natuurlijk al helemaal met elke dag zwempractice. Gelukkig woon ik aan de overkant van het zwembad en word ik daar opgepikt om half vijf, in plaats van dat ik met de bus naar school moet, en dan met de bus naar huis gebracht word (als laatste busstop....) en pas om half 7(!!!!) de deur binnen stap.

Ik heb deze week vrij vanwege thanksgiving wat morgen is! Het is echt een big deal hier in Amerika. Turkey's, chickens, mashed patatoes, mac and cheese, cheesecake, breadpudding, cranberry sauce, sweet patatoes etc. etc. etc. Dat zijn nog maar een aantal voorbeelden van gerechten die gemaakt worden. Vandaag zijn we al druk bezig geweest met voorbereidingen en gebaseerd op veel verhalen gaan we morgen heeel veeel eten. Ik heb een appeltaart gemaakt, en omdat we natuurlijk een beetje in Nederland zijn hier in huis hebben we ook lekker lofschotel en stoofpeertjes. De hele familie komt hier naar huis dus het wordt vast erg gezellig. Morgen is mn enige dagje vrij van zwemmen, en speciaal voor al het thanksgiving eten hebben we vrijdag een extra lange training van 10-1.

Mijn school heeft alle wedstrijden in de competitie gewonnen en zit nu in de play off ronde, dus die zal zaterdag gaan spelen in de University of Delaware waar ik natuurlijk wel heen ga. Lekker koud, maar wel heel leuk om mee te maken in zo'n groot stadium. Jaja koud kun je wel zeggen, vorige week was het -8 toen ik de deur uit ging, en vandaag hadden we de eerste sneeuw! Ze zeggen dan het hier wel meer dan een meter hoog wordt in de winter dus ik ben benieuwd.

Ik moet echt meer gaan schrijven, ik ben denk ik de helft vergeten hier om te vertellen maar volgens mij is het stuk nu inmiddels toch al wel weer erg lang geworden. Tussendoor heb ik aardig wat daagjes vrij gehad. Veel naar winkels geweest en ook best veel gekookt (taart, koek en cake).

Ohja! Mama heeft vrij vanaf 5 Juni en kan hier dus zijn voor mijn graduation op 8 Juni and I'm so excited!!! Daarna gaan we rijden naar California en terug in een paar weken. Oom Nono is alles al helemaal aan het uitstippelen en ik heb er zoveel zin in!

Jullie horen heel snel weer van mij, want ik ga het echt wat beter bijhouden hier. Alvast een happy thanksgiving en tot gauw!

xxxxx

Reacties

Reacties

Germaine

hoi lieverd. Eindelijk weer een verhaal ja. Iedereen kijkt er naar uit omdat je zo ontzettend leuk en gezellig schrijft. Het lijkt alsof je er bij bent en het meemaakt als je het leest. Voor de duidelijkhei: de wedstrijd waar je heen gaat is niatuurlijk van Americain Football waar jouw school de finale heeft gehaald en waar we al foto's van hebben gezien.Je weet geen studie:ik wel :Word maar schrijfster. De nieuwe Saskia Noort misschien haha. Nou lieverd heel veel plezier en Happy Thanksgiving?
Kus van mama ????
Love you

Tessa

Hoi lieve Eline,
Ik had je blog onthouden en heb je verhalen gelezen, wat schrijf je leuk. Mijn instagram account is (weer nieuw) en vond het leuk dat we elkaar daar zo snel gevonden hadden en zeker om jou daar zo gelukkig op te zien!
Je schrijft echt heel erg leuk, heerlijk om te lezen. Schrijf inderdaad maar vaker!
heel veel plezier met thanksgiving
xxx Tessa

Kelly, Dani, Isa, Sander

Lieverd, leuk verhaal weer! Goed hoor dat zwemmen, Eline komt straks gespierd terug ;) Hier alles zijn gangetje, Dani heeft laatst zijn spreekbeurt gehouden over vulkanen en had een dikke G gehaald en de vorige wedstrijd had hij voor het eerst gescoord! Hij was zo trots en blij en wij natuurlijk ook. Met Isa ook alles goed die gaat echt als een speer met lezen, ze vindt het helemaal geweldig. Hier wordt het ook al wat kouder maar nog niet zo koud als bij jullie brrrrr... maar wel leuk die sneeuw ben benieuwd naar de foto's. Volgende week is sinterklaas feest dus druk bezig met de suprises. Groetjes daar en big kisses and hugs van ons!

Roland

Dushi,

Wat en verhalen weer, maar het meeste hebben we al samen doorgenomen het zij via whatsapp of via skype.
Je gaf het zelf al aan, misschien voortaan wat eerder een verhaal en wat korter. Dat leest wat prettiger, omdat bij zo'n lang verhaal je het te snel gaat lezen en ben je op het einde, dan ben jet het begin weer vergeten.

Maar liever een lang verhaal dan helemaal geen verhaal.

Ben blij dat je het zwemmen toch wel leuk vind ondanks de intensiteit, maar dat is alleen in jouw voordeel. Kan je lekkere dingen blijven eten en maken natuurlijk.
Want de appeltaart zag er weer erg lekker uit en konden we het maar samen delen.

Zijn benieuwd naar de verhalen van thanksgiving. Zal wat anders zijn da Sint-Maarten, maar.........

Doe Nono en Greet de groeten en een dikke kus van ons en voor jou een hele dikke xxxxxxxxxxx

Love You !!!!!!!!!!

nicole

hoi Eline,
wat een mooi verhaal weer. en ik vind het zo goed van je dat je zoveel zwemt. echt petje af hoor!
Wendy heeft afgelopen week examen scheikunde en natuurkunde gedaan. ze vindt deze vakken nu heel erg leuk. Steef is gestopt met opleiding informatica en is nu op zoek naar iets dat hij wel heel leuk vind (ala jij?) verder gaat het z'n gangetje. tijd gaat wel erg snel.het is juni voordat je het weet. dus geniet maar zo veel mogelijk. dikke kus van ons!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active